Monday, October 26, 2009

Angan2 aku



Part ni yang aku boring ni....part nak meng adjust2, kerja yg 2 minit jadi 10 minit.


Anyway....aku nak buat story ni


Tadi aku baca blog masnoor selepas aku tak jadi pergi Kuching sbb aku call ke JAS ramai speaker yg tak datang.....lagi pun aku ade jemputan bersama PM 2/11/2009.


Aku nak habag mai kat hang Masnoor sebab tak salah berangan2 sbb kadang2 angan22 tu jadi kenyataan. Aku pun tengah berangan2 la ni. Tapi sebahagian dah jadi dan sebahagian lagi insyallah lepas aku balik haji nanti akan ku usahakan bersungguh2.


Angan2 Aku


Menjadi towkey kepada syarikat gabungan aku iaitu


ZM Holdings ( kira berpegang-pegang lah tu )


Sekarang ni dah ade


1. ZM Jurutera Perunding (kira Zaleha & Member)

(company pertama yg aku tubuhkan: lambang nya kosong aje macam kat atas)
Buat mase ni aku solo aje...tapi ade Member aku yg akan tlg aku iaitu Ir Zulkiflee & Ir Luqman


2. ZM Technology Sdn Bhd (kire Zaleha & Member)

(company ke 2 yg aku tubuhkan : lambangnya ade macam parabola kat ZM tu)


3. ZM Construction & Sevices (kire Zaleha & Member)

(company ke 3 yg aku tubuhkan : lambang dia macam JCB kat belakang ZM tu)

Tapi aku dah tutup sbb mak aku tak kasi aku jadi kontraktor...duduk jage anak dan mak bapak aje dan jangan lupe jage laki (nanti kena kebas)...mak aku katelah



Yang akan aku tubuhkan


1. ZM Lift and M&E Services ( Ini Zaleha & Muzamil)

Sahabat aku yg aku suka telepon dia dan aku akan masuk bakul naik lift

logo dia aku rase gambar org tengah naik lift.

Syarikat ini utk supply, maintain lift dan kerja2 M&E


2.ZM Encloveture ( Ini Zaleha & Mek Sham)

Aku namakan macam name French utk nampak glamour

logo dia sinar matahari kat belakang ZM tu

Syarikat ini sebenarnya syarikat modal insan...sbb mek ni mengajar modal insan dan sangat minat bidang ni


3. ZM Project Manager (M) PLC ( Ini Zaleha & Mohd)

Kena name international sikit sbb mat dah masuk TV dan supaya lebih glam

logo syarikat ini ade S-curve kat belakang zm

syarikat ini seperti namenya kan menjadi project manager utk pelbagai projek


4. ZM Waste Management & Services (Ini Zaleha & Mohd Shaharuddin)
kalau nama abg Shaha tak ade mohd pun aku akan tambahkan supaya mengikut sunnah

logo dia tanda green leave tu

Syarikat ini menjalankan kerja2 berkaitan dgn waste management dan sewaktu dgn nya


Terakhir sekali dgn Masnoor banyak sikit....dia lah teman aku yang rapat dan same2 lari drp lecture kalau nampak van biru utk balik ke Woolwich dan berkongsi banyak minat yg same dgn aku. Mase aku sakit dia yg dtg dulu cari aku......teringin jugak nak takel Sharuk Khan ni dulu tapi aku takut kalau dia bukak mulut dan berleterkan aku....aku masih ingat lagi suara hang tau







9 comments:

  1. sebenarnya ade panjang lagi
    tunggu sambungannya selepas aku pegi makan dgn Che Din

    ReplyDelete
  2. Lia, Hang tak jadi dtg Kuching, frust nonggeng aku...dah siap plan nak balik "make-over"kan bilik kosong kat atas tu petang ni, kalau dpt jadi taraf "bed & breakfast" pun jadi le...Hajatnya tadi nak pesan, kalau nak bilik a/cond, nak minta tolong "bungkus"kan a/cond sebijik bawak mai..hehehe...
    Aku dah siap pasang angan2 nak "bully" hang tolong masakkan mcm2...dah siap duk fikir2, "kat mana nak cari gear-box kat Kuching ni...", hahaha...musnah harapanku, berkecai menjadi debu...huhuhu...

    Masa Abg Shahar dtg ke rumah kami, aku ada sebijik "buah epal" dan sebijik "buah mangga", bila kami suruh dia pilih, dia pilih "buah mangga". So, dlm kepala aku, kalau Hang datang, "buah epal" ni hang yg punyalah sebagai ole2 dari kami...hehehe..."epal" & "mangga" kami ni jenih yg berbuah kat batang pokok lain tau...
    Lia, kirim salam kat Alia, minta ma'af byk2...Mak Cik Sham belum sempat pegi kedai kek lapis lagi...sebenarnya nak gi beli tu takde masalah sgt, nak gi post ofis tu yg sempat sbb tempat keje ni agak jauh sikit dari town...InsyaAllah, nanti ye, tak lupa tu...

    Ok, Lia, InsyaAllah panjang umur kita jumpa lagi...bila dah "tua2" ni, terlebih "sentimental"lah sikit...suka jumpa kawan2 lama, bercerita2 dgn keluarga sama2...
    Bila husband dah kenal-mengenali ni, kalau nak plan apa2 pun mudah lah sikit nak bercerita dgn dia...thanks!

    ReplyDelete
  3. Tulah....kire berjayalah misi kita. husband hang dah kire ngam dgn set2 Thames ni

    Lepas ni hang tak adelah masaalah nak dapat kelulusan daripada kementerian dalam negeri untk mendapatkan VISA utk berjumpe kawan2 Thames. tambah pulak tu yg hensem2, org besar2 dan berbadan besar. Aku ade 5 minit lagi utk bertonyeh ni...lepas ni bos aku @ bakal menantu hang Cik Hajah Tan Sri Prof Di Raja Dr Nur Aliah Najiah Zainuddin Al Hafizah dah balik...habis aku di taskirahkanyan.

    Bos aku ni lagi dasyat... dlm apa keadaan pun bila dia balik aku kena ambik dia drp sekolah dgn senyuman dan bersalam dgn kawan2 dia (dlm lain perkataan jadi budak2 tu)

    ReplyDelete
  4. Lia,

    Nak buka company ok jer. Tapi sekarang ni kurang sesuai i.e. ekonomi tak berapa menarik untuk mulakan perniagaan lift dan M&E. The best kalau nak cuba, cari products yg boleh pertengahkan kepada business oil & gas.

    Keep on telephone me ... hehehe

    Mil

    ReplyDelete
  5. Mak Oi...dahsyat2lah korang ni...gerun saya. Mil, nak berniaga nganoil & gas ni, rasa2nya macam minat jugak...sbb hari2 I duk main ngan "oil" & "gas" kat dapur ni...kuang..kuang...kuang...
    Hehehe....saja nak menyibuk, tumpang lalu sikit....terima kasih...

    ReplyDelete
  6. Lea, Kenapa Syarikat2 tu kena ZM?? dan Bukan MZ??? Mohamad Zaleha...gitu. Masnoor Zaleha ke? Apa dalam syarikat pun kena ada ladies first ke? Bukan ke lelaki tu jadi imam.. elok la letak nama lelaki dulu .. berkat sikit kot.. apa pandangan u.. Ya la pat berangan bagi la kat aku kan...

    ReplyDelete
  7. Nak habaq mai kat Hang...Hang jugak yang panggil aku Margareth T seorg tokoh pemimpin...tu yang I kena memimpin u all semua.Siape yang depan dia pimpin aje macam mak2 memimpin anak2 dan jage duit.

    ReplyDelete
  8. Lia, terima kasih kerana cadangan tersebut, InsyaAllah manalah tau satu hari nanti jadi berjaya rancangan business kita tu..datang lah rumah dengan Che Din...Hari Ahad petang ni ok ada rumah..tengahari ada jemputan kenduri Kahwin (anaknya kahwin).

    Abg Shahar datang rumah Mek Sham, dah kenal dan sempatlah berkenalan dan bercerita panjang dengan Man suami Sham. Sempat makan malam kat rumah di Sarawak dapat buat mangga lagi...Best..

    ok lah InsyaAllah ada rezeki kita jumpa lagi
    wassalam

    ReplyDelete
  9. Abg Shahar...
    Sampai hari ni kami masih tergelak2 bila teringatkan cerita2 Abg Shahar masa kat rumah tempohari. Terima kasih sudi datang...harap jgn serik ye...

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin