Monday, October 26, 2009

Sambungan Impian Ku


Ni I nak sambung balik daripada angan2 ku. sebenarnya dah tulis tapi hilang entah ke mana

So I tulis balik dalam versi yang lebih istimewa.

Kisahnya

Ini Masnoor sahabat baik ku, berkenalan daripada masa aku kat Ganella College kira lepas SPM lah tu. salah satu sebab aku patut di panggil Puan Sri adalah kerana dalam gelap kat pagar masjid pun Masnoor boleh kenal aku...walaupun dah bertahun tak jumpe....Kiranya aku ni berseri-seri lah ....sebab suka makan kuih seri muka yg mak aku jual dan di buat oleh aku.
Kami mempunyai banyak persamaan....minat kepada usaha tabligh, memasak, menjahit, mengemas rumah dan membaca.

So kerjasama aku dgn Masnoor ni kena bukak banyak sikit syarikatnya sebab pertama tak tahu nak pilih yg mana dan kedua anak dia banyak jadi kenalah banyak sikit sumber pendapatannya.

Syarikat2nya (Zaleha & Masnoor)
1. ZM Tawakal Poultry & Livestock
Kira logonya belakang ZM ade gambar ayam & kambing
Perniagaan ini utk menyediakan makanan halal utk org islam dan juga peluang pekerjaan kepada org2 tabligh.

2.ZM Publication
Kiranya logonya belakang ZM ade gambar buku atau dgn pena
Perniagaan ini utk menerbitkan buku2 yang kami tulis dan org2 lain yg berminat juga

3. ZM Halalan Toiibah Food Industries
Kiranya logo belakang ZM tu gambar kuali berasap
Kalau nak letak gambar i dgn Masnoor jadi macam iklan kedai mak andam pulak tu
Khas utk perniagaan makanan halalan toiibah

4. ZM Idea Creative and Craft
Kiranya logo belakang ZM tu macam cross-stich
Aku drp dulu pandai menjahit, mengait, menyulam dan serba serbi walaupun tak pergi sekolah menjahit.
Khas utk kerja-kerja kreatif dan siap dgn bukak kelas lagi tu

Oklah siapa lagi nak join dgn aku habaq mai sini....aku akan masukkan dlam impian ku

3 comments:

  1. Lia,
    Syarikat2 Hang tu dah ada "tukang kira duit" tak? Kalau belum, bagi aku keje tu. Duit syiling tak main tau, sbb dah jenuh buat keje tu dari kecik sampai ke tua...hehehe.
    Aku tak nak duit tu, aku nak tolong kira je tau!

    ReplyDelete
  2. Hai Lea, You tulis2 ni masnoor baca ke?

    ReplyDelete
  3. mat masnoor masih menjage i lah. Hari tu dia talipon I sampai pukul 2 malam. macam2 benda bincang macam dulu2 berleterkan aku....lepas tu dia tersedar yang aku dah bernikah. Siap suruh aku pi tidur teman lagi aku lagi tu....punyalah sifat abang yang sejati gitu

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin