Sunday, October 25, 2009

PENGARAH WANITA

Tak tahu ape nak letak tajuk...but ape yang nak di ceritakan adalah mengenai keluhan rakan-rakan wanita thames ku yang berkerja sepenuh masa....dan bila cukup bulan cuma perlu berbaris dan tekan dinding dan keluarlah agung nya.

ceritanya begini :

kisah 1 : Kak Ani
Punyalah sibuk akak aku ni kadang-kadang bila pergi opis dia pun aku cuma nampak kelibat dia aje sbb nak pergi mtg. Dengar cerita selalu pergi overseas dan selalu pergi out station sampaikan nak cuci baju pun tak sempat....sebab sering sangat.

kisah 2 : Mek Sham
Kawan aku sorang ni kelmarin mengadu letih asyik kena hadir mesyuarat aje. Kat opis pulak ramai yang berbaris menunggu nak jumpe Puan dia....bawak masaalah untuk di selsaikan pulak tu.

Lain pulak dengan kisah aku ni yang join parti gerakan.....yang kalau tak gerak tak makan.

kisah aku;

1.Aku hanya pergi outstation bile cuti sekolah aje...sbb senang supaya dapat pergi bercuti dgn anak2 dan bawak mak bapak dan keluarga sekali.
2.Kalau ade mtg suruh aje staf aku yang pergi....kate kak leha kirim salam pade client.
3.Selagi telepon on dan ade internet connection kira aku sdg berkerja dan opis kire bukaklah.
4.Staf aku paling takut kalau dia org malas buat kerja (kire suruh aku selesaikan masaalah lah) yang aku nak dan aku berkata "Tak pe akak boleh buat"
Sbb nya tak lame lepas tu dia akan dapat surat yang tertera " Please Give me 1 solid reason why I should keep u in my organisation". Dia org ni semua pekerja kontrak dan ade pre-sign resignation letter.


Cuma masaalah aku 1 aje...bile client tak bayar fee aku ( soru miss lah tu)

1 comment:

  1. Lia,
    Aku ni, masa muda2 dulu tak byk modal nak bercerita...kalau ada sikit2 pun, simpan je, tak reti nak bercerita ngan org sgt...
    Sekarang dah tua2 ni, asyik nak menyampuk hang bercerita je...
    Nak tambah cerita ttg hari ni...
    Kononnya nak "breakaway" sikit dari serabut kat ofis, aku joinlah seminar yg hang tak jadi attend tu, kalau2 ada input baru ttg perkembangan teknologi2 terkini. Tgk2, rasa mcm nak hantuk kepala, tension dgn ke"slow"an pengendalian, presentationnya...kepala aku mula berfikirkan keje kat ofis yg byk, lg tension dibuatnya...
    Dah lah tu, elok2 aku senyap2 menyelinap kat tempat agak belakang, lepas teabreak ada majlis perasmian, dah ada org tunggu kat row seat yg aku duduk tu..."Puan, silakan...", dibawanya aku ke row paling depan, duk sekali ngan Datuk Bandar...aduhai...tension aku bila 2 kali terlelap. Yg best lagi, member sebelah aku siap berdengkur nasibaik perlahan, sempat aku sikukan...nak ceritanya, tak rugi hang tak attend, cari bahan baca sendiri kat internet lagi bagus!
    Member sebelah bisik kat telingaku, "kalau bagi kita tolong bacakan pun, kurang2 hilang ngantuk kita!", hahaha...
    Hai...entahlah...mungkin niat awal masa pegi tu dah tak berapa betul, itu yg jadi serba tak kena tu...

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin